Posbıyık, ERDEMİR Yönetimine Teşekkür Etti.

Karadeniz Ereğli’de süren çalışmaları inceleyen Belediye Başkanı Halil Posbıyık, Belen’e yapılan mezarlık ve Şehit Mezarlığı çalışmasına iş makinesi desteğinde bulunan ERDEMİR yönetimine teşekkür etti.

Belediye Basın Bürosu’ndan servis edilen haberde; belediyenin kentte sürdürdüğü çalışmaları takip eden Posbıyık’ın, faaliyetlere ilişkin kurmaylarından brifing aldığı bildirildi. İlk olarak Ereğli–Kandilli arasında yapılan bisiklet ve yürüyüş yolu çalışmalarını inceleyen Posbıyık, “Kandilli sınırından bu tarafa doğru yolu yapıyoruz. Kemer üçgeninde bitecek. Kandilli sınırından öbür tarafa da vilayet bu işi yapıyor. Tünellere falan. Tabii ki biz ana hatlarımızı bitirdikten sonra şehirdeki bisiklet yolunu yer yok ama yer olmadığı halde biz tretuvarın kenarlarından geçerek o yolu buraya birleştirmeyi düşünüyoruz. Yol açmaya başladık, çok çamurlu ve batak bir arazi. Dolgu malzemeleriyle doldurarak yürüyoruz. Öbür taraftan da başladık. Kandilli sınırından da bu tarafa doğru geliyoruz. Bisiklet yolu çalışmalarımız fiilen başlamıştır” dedi.

BALIK LOKANTASI PROJESİ
Balık restoranı inşasına ilişkin de konuşan Posbıyık, “balık restoranı çalışmamız hızla devam ediyor. Arkadaşlarla inceleme yaptık, yapmamız gereken işleri bir daha mimar, mühendis arkadaşlarla gözden geçirdik, eksiklikleri tarif ettik. Burası inşallah Ereğli’ye çok büyük kazanım olacak. Böyle manzara Ereğli’de hiçbir yerde yok. Şuanda üzerinde olduğumuz yer kapalı alan oluyor. Denize sıfır bir noktada bu sahilde böyle bir yer yok. Çok güzel bir yer olacak. Ereğli halkına bu yakışır, dışarıdan gelen misafirlerimize bu yakışır diye düşünüyoruz. Fazla uzun sürmeyen bir zamanda açılışını yapacağız. Şimdiden Ereğli’mize hayırlı olsun” diye konuştu.

100 YILLIK MEZARLIK İHTİYACI GİDERİLİYOR
Başkan Posbıyık, daha sonra Belen Yeni Şehir ve Şehit Mezarlığı’nda yapılan çalışmaları inceledi. ERDEMİR’in çalışmalara iş makinesi desteğinde bulunduğunu belirterek yönetime teşekkür eden Posbıyık, şunları söyledi:
“Bu bölge 80 dönüm bir arazi. 20 yıl önce burayı mezarlığa ihtiyaç olduğunu hissettim ve belediye olarak aldık. Yan tarafta Belen Mezarlığı var, birlikte 100 dönüm yer arazi. Ereğli’de bir Şehit Mezarlığı yoktu. Şehit olmasın ancak olduğu takdirde şehitlerimize yaraşır bir yer olsun dedik.  Burası için Milli Savunma Bakanlığı’ndan planları aldık, onların öngördüğü şekilde tören alanını ve mezarlığı ona göre yapıyoruz. Bunun etrafının taş duvarlarla yapıldığı zaman şehit mezarlığı sanki bu mezarlığın ortasına bir kale gibi görüntüye kavuşacak. Ereğli’ye yakışır bir şehit mezarlığı olacak. İçerde gördüğünüz arazi tamamen bize ait. Bu alanda düzenlemeler yapıyoruz istinat duvarları yapılmaya başlandı.

Bu alan 100 yıllık mezarlık ihtiyacını karşılayacak. Zaten belediye olarak planlamamızı Ereğli’nin gelecek yılları için yapıyoruz. Su arıtma sistemlerini yaparken Ereğli’nin 100 yıllık suyunu karşılayabilmek için çok uğraştık, yine doğalgaz konusunda öngörülü davranarak Ereğli’yi doğalgaza kavuşturduk. Kentin geleceğini düşünmesek 80 dönüm araziyi buradan satın almam mümkün değil. İlk aldığım zamanları unutmuyorum ‘Buraya blok apartmanlar yap belediyeye büyük kazanç sağlar’ dediler ama biz öyle düşünmedik. Para kazanmaktan daha önemli değerler var. Rahmetli olan büyüklerimize, insanlarımıza peyzaj harikası güzel mezarlık hazırlamamız lazım dedik ve süratle arkadaşlarımız fedakarca çalışıyorlar. Bittiğinde her tarafı yemyeşil peyzajlaşmış ve aynı zamanda belirli istikamet dahilinde bir düzen içinde definlere başlanacak. İlerleyen zaman içinde burada bir küçük cami yapmayı düşünüyoruz. Bir aşevi yapmayı düşünüyoruz, yine hocalar için yer yapmayı düşünüyoruz, gasilhane düşünüyoruz. Hayırsever işadamlarından arzu eden varsa anasının, babasının ismini yad etmek isteyen bize müracaat edip bunları yaptırabilir. Bu çalışmalarda ERDEMİR’den de destek alıyoruz. ERDEMİR Genel Müdürü Cem Oral da destek veriyor. Bir dozer verdiler yardım ediyorlar. Böylece çalışmalarımız hızlı bir şekilde yürüyor. Ereğli’ye hayırlı olsun.”
Başkan Posbıyık, Barış Plajı’na geçerek devam eden çalışmaları inceledi, plajda vakit geçiren vatandaşlarla sohbet edip hatıra fotoğrafı çektirdi.