Çakır "Ereğli'nin il olmasını istiyoruz"

AK Parti Kdz. Ereğli İlçe Başkanı M. Fatih Çakır, düzenlediği basın toplantısında; Eğitim, yapımı süren yollar, işsizlik gibi konularda açıklamalarda bulundu. Turizm konusunda örnekler ile anlatarak komisyon kurulmasını istedi.

Çakır  "Ereğli'nin il olmasını istiyoruz"

AK Parti Kdz. Ereğli İlçe Başkanı M. Fatih Çakır, gündeme ilişkin açıklamalarda bulundu.

Kdz. Ereğli Pastel Cafede düzenlenen basın toplantısında Çakır, Üniversite kampüsünden, ulaşıma, sağlıktan ekonomiye kadar çeştili açıklamalarda bulundu.

Çakır basın toplantısına 16 Nisan’dan yapılan Halk oylamasının ülkemize hayırlı olsun dileklerinde bulunarak başladı, haftasonu yapılan AK Parti kongresine değindi;

‘’Geçtiğimiz günlerde 21 Mayıs’ta 3. Büyük Olağanüstü kongremizi gerçekleştirdik. Kurucu liderimiz, Genel Başkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın partimize tekrar dönüşünün kongresinde Ereğli olarak oy kullandığımız için Cenab-ı Hakka şükrediyoruz. Bölgemize, ülkemize hayırlı olmasını Cenab-ı Haktan niyaz ediyoruz.

BİR AN ÖNCE TEKLİ EĞİTİME GEÇMELİYİZ

Öğrencilerimiz bir eğitim öğretim yılının daha sonuna geliyor. Mezun olan tüm öğrencilerimize bundan sonraki yaşamlarında başarılar diliyorum. Bizler Ereğli’de ilkokul ve lise öğrencilerimizin her geçen gün daha iyi eğitim alması adına hizmetlerde kaliteyi artırmak adına destekliyoruz. Her sene en az 4 yada 5 okulu bir an önce Ereğli’de hizmete açıp, bir an önce Ereğli’de tüm okulları tekli eğitime geçirmeye çalışıyoruz.

PROJE İMAM HATİPLER ONAYLANDI

Mesleki eğitim merkezi, Ereğli lisesinin yıkılıp tekrar yapımı yapım programı aldırdık.

Kepez’e 1 ilkokul, 1 ortaokul ve Cumhuriyet Okuluna bağlı 24 derslikli ek ders, İzmirlioğlu’na bağlı 12 derslikli ilave yapıyoruz. Ereğli İmam Hatip camiasının talebi vardı. Bugün aldığımız bir karar neticesinde, hem Zonguldak ilimizdeki proje imam hatip onaylandı. Hem de Ereğli’deki proje imam hatip onaylanmış oldu. Bundan sonra proje İmam Hatip’ler ile çok daha kaliteli hizmet vermiş olacağız.

EREĞLİ ZONGULDAK YOLU…

Ereğli Zonguldak yolu ve Ereğli Devrek yolu son hızla çalışmalar devam ediyor. Bu yollar bizim için çok önemli, Ereğli istikametinden Karabük istikametine gitmekteo olanların uğrayacağı aynı zamanda Devrek’ten böyle güzel şehre uğrayacağı, sahilinde gezmeye geleceğini ve bunun da ekonomiye katkı sağlacağını biliyoruz. İnşallah o yol 2018 sonunda tam anlamıyla bitmiş olacak.

İŞSİZLİĞE ÇARE BULMALIYIZ

İşsizliğin çözümüyle ilgili çalışmalar yapıyoruz. Bunlarla ilgili seçim öncesinde faaliyete geçelim istemedik. Önümüzde 1,5 yıl gibi seçimsiz bir süre görünüyor. Bu süreci Ereğlimiz adına hep birlikte iyi değerlendirmemiz lazım. Belediye Başkanımız ile, Sanayi odamız ile, diğer siyasi parti temsilcileri ile birlikte ve odalarımızın destekleri ile birlikte Ereğli’mizin bu işsizlik sorununa çare bulmamız gerekmekte… Bununla ilgili 1. Sıraya Turizm’i koyuyorum, Ereğli’mizin 10’da biri etmeyen hem nüfus itibariyle hem güzellik itibariyle Ereğli’den daha fazla turist aldığını görmenin üzüntüsünü yaşıyorum.

TURİZM VE EREĞLİ’DE EKONOMİNİN CANLANDIRILMASI

Çakır, Ereğli’de Turizmi canlandırmanın yolunu çeşitli dallardan oluşabileğini örnekler ile anlattı;

‘’Geçtiğimiz günlerde Eskirim turnuvası düzenlendi. Yaklaşık 550 sporcunun katıldığı, bunların 50’si Ereğli’den, 450’si farklı şehirlerden olmak üzere aileleri ile birlikte yaklaşık bin kişiyi 2-3 gün boyunca Ereğli’de ağırladık. Misafirhaneler dahil hiçbir yerde yer bulamadık. Bu şunu gösteriyor; Ereğli’deki aktiviteleri, organizasyonları artırmamız lâzım. Bununla ilgili komisyon kurmamız lazım. Bizler öncelik etmeye varız.

Sağlık turizmi, Spor turizmi, Marina turizmi olmak üzere, yatırım alabilecek, ekonomik geliri yüksek insanlarımızı da ağırlayarak turizm geliri oluşturabiliriz.’’

DOĞAL GÜZELLİKLERİMİZ VAR

Doğal turizm; Bir yanda Bacaklı Yaylası, Gümeli Yaylası, bir tarafta Kızlar Şelalesi, Kandilli’deki şelalemiz ve yollarımız ile birlikte ortaya çıkabilecek çok daha güzel doğal yerlerimiz var. Turizme kazandırma noktasında çalışmalar başlatmak zorundayız.

Sanayi Turizmi; Ereğli Demir Çelik Fabrikalarına ‘canlı müze’  yapabiliriz. Cevherden sac oluncaya kadar geçen süreyi gösteren bir müze yapabiliriz. Bu müzeyi hem mühendislik fakültesi öğrencilerinin, hem halkımızın, hem de dışarıdan gelen vatandaşların ziyaret edebileceği Türkiye’de bir ilk olacak bir güzellik olabilir.

EREĞLİ’NİN POTANSİYELİ VAR

Alemdar Gemimiz bile yıllık 350 bin ziyaretçi alabiliyor. Onun yanında kültür turizmi eklenebilir. Turizm’de Ereğli’mizi dünyaya açma noktasında danışmanlık anlaşması imzayabiliriz. Hazır önümüzdek 1,5 sene seçimsiz süre var. Bu süreyi Ereğli adına olumlu kullabiliriz. 1500 istihdam görüyoruz. Turları Ereğli’de ağırlayabiliriz. Bir yerden artık başlamalıyız. Ereğli’nin yeterli potansiyeli vardır. Hiç kimseyi bu çalışmanın dışında bırakmadan, birlikte çalışmalar yapabiliriz. Dayanıklı tüketim malzemeleri, beyaz eşya üretimi maliyeti dediğimiz, Ereğli’de bir limanımız var, üretim yapılan bir beyaz eşyanın Antalya, İzmir, Trabzon limanlarına gönderebilirsiniz. Onlara bir yatırım amacı sağlıyor. Kaynakçı kursu almış, öğrenci sayımızı ortaya koyabiliriz.

HIZLI TREN GELİYOR

Ereğli ulaşım noktasında, hızlı trenin devreye girebileği, 1 veya 2 yıl sonrasında demiryolu projesi ile, Bartın – Ereğli - Karasu - Arifiye’den Türkiye ağına bağlanacağız. Bununla ilgili çalışma var.

Fatih Çakır gündemi değerlendirdi paylaşan: gundemgazetesitv

ÖĞRENCİ SAYISININ ARTIŞI…

Fakülte ile ilgili, ağustos’ta yatırım bütçesine alınacak. 2018 başında inşaat başlayacak. Karabük örneği var önümüzde… Hem öğrenci sayımızı artıralım, hem barınma, hem taşımacılık, gibi unsurları düşünen komisyon olması lazım. Bu komisyon devlet ile bürokrat arasındaki sorunları halledilmesi lazım.

EREĞLİ’NİN İL OLMASINI İSTERİZ

İl olması en yakın ilçeler arasında yer alan Kdz.Ereğli için düşüncelerini aktaran Çakır,

Karadeniz Ereğli’nin İl olmasını Ereğli adına hepimiz isteriz. Bugün Ereğli’de anket yapılsa heralde en yüksek oyu alır. Bir yandan da büyükşehir olabilir. Bunun kazanımlarını hep birlikte değerlendireceğiz.’’ dedi.

TURİZM FAKÜLTESİ

Çakır, Turizm Fakültesi’nin son durumu ile ilgili de bilgi verdi;

‘’Yeni yapacağımız fakülte içerisinde Turizm Fakültesi yer alacak. Atatürk ortaokuluna güçlendirme kazandırdık. Bu sene başlatacağız. Fakülteyi önemsiyoruz. Yeni yapacağımız fakülte içerisinde yer alacak. AK Parti 23. Dönem Zonguldak Milletvekili  Ercan Candanın projesidir.. Esnaf ve STK’ların katkısı ile Milletvekilimiz Faruk Bey ile Ankarada devrini yaptık. Buralar sit alanı, avam projesi çiziliyor. Temmuz ve Ağustos alanında kampüslerin bütçesi belirlenecek.

Gecikmeler ile ilgili soruya ise Çakır;

Belediyemizin çalışmaları var, başkanımız çok destek veriyor. Turizm ile ilgili belediyemizin çalışması var. Bundan sonra daha faydalı olacağız. Önümüzde 1,5 sene seçimsiz süre var.
Biz daha çok Ankara Zonguldak arası yatırımları takip ediyoruz. İfadelerini kullandı.