Kategoriler

Zonguldak Haberleri ve Kdz.Ereğli Haberleri

8 AYRI PROJEYE 11 MİLYON 625 BİN

gundemeregli.com-Ereğli ilçesinde Belediye tarafından 8 ayrı projeye 11 milyon 625 bin TL kaynak aktarıldığı belirtildi.
Ereğli Belediye Başkanı Halil Posbıyık, ilçede yapımı devam eden Ören Mahallesi kanalizasyon ve içme suyu hattı, Kepez piknik alanı, plaj tesisleri, Kestaneci piknik alanı, Ormanlar Mahallesi ali 18 sokak ile Kilise Sokak parke yapımı ile Yalı Caddesi ile sahil kesimi arasına yapılan köprü çalışmalarını inceleyerek gazetecilere bildiler verdi.
TERMİNAL YAPIMINA BAŞLANDI
Ereğli&[#]8217;de uzun yıllardır tartışmalara neden olan şehirlerarası otobüs terminalinin ihalesinin yapılarak çalışmalara başlandığını belirten Ereğli Belediye Başkanı Halil Posbıyık, Batı Karadeniz bölgesinin en büyük ve en modern terminalini yapacaklarını söyledi. Posbıyık terminal çalışmaları ile ilgili olarak şu bilgileri verdi; &[#]8220;Terminali bu bölgeye yapmaya karar verdik. Alaplı&[#]8217;dan Ömerliye gelen çevre yolunun da projeleri bitti, ihaleye verilmek üzere. Dolayısı ile terminalden çıkan araçlar şehre girmeden Alaplı istikametini takip edip İstanbul yada Ankara&[#]8217;ya gidebilecek. Bu bölgede 25 dönüm araziyi kamulaştırma yaptık. Bu arsanın üzerine de Batı Karadeniz&[#]8217;in en şık, en modern ve en kullanışlı terminallerinden birini yapıyoruz. Tamamen çelik konstrüksiyona dayalı terminal sistemi. Önümüzdeki günlerde Ereğli halkı ile birlikte temel atma törenini yapacağız. Müteahhidimiz süresi olmasına rağmen kendisi burasını bize 12. Ayda teslim edeceğini söylüyor. Terminalimiz kullanım açısından da son derece önemli bir mevkide. Keşif bedeli 7 milyon TL civarında idi. Ancak ihalede 5 milyon 500 bin TL artı KDV&[#]8217;ye düştü.&[#]8221;
KEPEZ&[#]8217;E PİKNİK ALANI
Kepez Mahallesi&[#]8217;nde belediye ait arsa üzerine halkın ve üniversite öğrencilerinin kullanılabilmesi için modern bir piknik alanı yaptıklarını söyleyen Posbıyık &[#]8220;Kepez&[#]8217;de Denizcilik Meslek yüksek Okulu&[#]8217;nun hemen yanına Kepez halkı ve öğrencilerimiz için piknik alanı yapıyoruz. 300 bin TL&[#]8217;ye ihaleye verildi. Çalışmalar halen devam ediyor. Burada ahşaptan oturma yerleri var. Piknik yapılabilmesi için barbeküler var. Bittiğinde hem Kepez halkı için hem de öğrenciler için muhteşem bir yer olacağına inanıyoruz. Burada belediyeye ait olan yeri piknik alanı olarak değerlendirdik. Ayrıca hemen yanındaki yolu da trafiğe açıp alternatif bir yol imkânı da oluşturuyoruz.&[#]8221; dedi.
PLAJ BAŞTAN SONA YENİLENİYOR
Karayollarının Ereğli-Düzce duble yolu çalışmaları sırasında büyük bir kısmı kullanılamaz hale gelen plaj tesislerini baştan sona yenilediklerini söyleyen Başkan Posbıyık, bu yaz sezonunda insanların rahatlıkla plaja gelip güzel ve temiz bir ortamda denize girip dinlenebileceklerini dile getirdi. Posbıyık çalışmalarla ilgili olarak şu bilgileri verdi; &[#]8220;Deniz sezonu gelmek üzere. Bu yıl plaj tesislerimizde çok büyük yenilikler yapıyoruz. Burada yaptığımız yeniliklerden halkımızın bilgisi yok, basın mensupları olarak sizde ilk defa görüyorsunuz. Bu yaz halkımız buradan çok rahat bir şekilde istifade edebilecek. Plaja geldiğinde çok büyük değişikliklerin olduğunu görebilecek. Özellikle vatandaşların istirahat ettiği üst kısımların karayollarına dahil edilmesi ile plaj konusunda sıkıntılar baş göstermişti. Bizde plajımızı büyüttük. Dere ağzına kadar olan kenar kısımları betonladık ve üzerini de tente ile kapatıyoruz. Yukarıdaki yerleri tamamen kendi alanlarımıza kattık. Ahşaptan kapalı bölümler yapıyoruz. Çok sayıda piknik masası koymak sureti ile halkımızın rahat etmesini sağlayacağız. Yeni şezlonglar alınıyor. Denizin ortasına plastik ada getiriyoruz. Halkımızın yapılan değişikliklerden sonra burasını çok beğeneceklerini zannediyorum. Burasını 450 bin TL&[#]8217;ye ihaleye verdik. Müteahhidimiz gece gündüz çalışmalarını sürdürüyor. 15 Hazirana kadar burasını bize teslim edecekler. Ayrıca arkadaşlarımız şu anda araştırma yapıyorlar. Bir makine kiralayıp bütün kum baştan sona elenecek. Taş parçaları ve partiküller tamamen temizlenecek ve altın kum ortamını oluşturmaya çalışıyoruz. Yurt dışından getirilen bir alet. Önümüzdeki hafta getirilmesini bekliyoruz. Kiralayıp bu bölgeyi tertemiz kumla kaplamak üzere temizleme makinesini Ereğli&[#]8217;ye getirttiriyoruz.&[#]8221;
KESTANECİ&[#]8217;DE 22 BİN METRE KARE ALANA PİKNİK ALANI
Ereğli&[#]8217;ye deniz manzaraları modern bir piknik alanı kazandıklarını söyleyen Posbıyık, 950 bin TL&[#]8217;ye mal olacak piknik alanında hayvanat bahçesi, havuzlar, 50 civarında kapalı oturma yerleri, gezi ve eğlence alanları, kır kahvesi, bayanların gözleme yapıp satabilecekleri alanlar oluşturduklarını söyledi. Piknik alanını ihaleyle işletmeye vermeyeceklerini dile getiren Posbıyık ; &[#]8220;22 bin metre kare orman alanını kiraladık. Yaklaşık 950 milyon TL bedelle müteahhide verdik. Alt yapısı tamamen yapılmıştır. Bu mahallede yaşayan vatandaşlarımız mevsimin şartlarına göre bahçelerinde yetiştirdikleri domates, biber, salatalık gibi malzemelerini buraya pikniğe gelen insanlarımıza satabilecekler. Hatta bu mahallede yaşayan hanımlar burada gözlemeler yapıp satabilecekler. Onlar için oluşturduğumuz alanlarda ocaklarını yakıp yufkalarını açabilecekler. Dışarıdan mal getirip satmak gibi bir şey yok. Tamamen bu mahallede yaşayanlar yöresel ürünlerini getirip burada satabilecekler. Ayrıca tıpkı yaşlılar-gençler evi modelinde olduğu gibi belediyemizce görevlendirilecek kişiler semaverlere çay hazırlayıp pikniğe gelenlere verecekler. Burasını dışarıdan hiç kimseye işletmek için ihaleye falan vermiyoruz. Sadece bu mahallenin sakinlerini yararlandıracağız. Burası gördüğünüz gibi deniz manzaraları bir yer. Doğaya uygun olması için betondan kaçtık, ahşap yapılar yaptık. 40-50 civarında üzeri kapalı, önünde hazır mangalları olan oturma yerleri yapıyoruz. Ayrıca iki tane aktarmalı havuzumuz olacak. Bir tanesinde ördekler yüzecek. Diğer tarafta hayvanat bahçesi olacak. Tavşanlar, yırtıcı kuşlar ve bir çok hayvan türü getirilecek. 2 tane midilli at olacak. Midilli atlarını getirdik, çocuklar burada ata binip gezinti yapacaklar. Su problemi olmayan bir yer. 15 Haziran&[#]8217;a kadar bize teslim edilmesi planlanıyor. Bu sene festival pikniğini de bu alanda yapacağız. Folklor gurupları için sahne yapacağız. Eğlence alanları ve gezi alanlarımızda olacak.&[#]8221; şeklinde konuştu.
ARKA MAHALLELERE PARKE YATIRIMI
Ereğli&[#]8217;nin sadece görünen yüzünde değil arka sokaklarında da çalışmalar yaptıklarını belirten Posbıyık &[#]8220;İlçemiz Orhanlar Mahallesi Ali 18 ve Kilise sokakta parke çalışması yapıyoruz. 225 bin TL&[#]8217;ye ihale edildi. Burası Ereğli&[#]8217;nin arka mahalleleri denilen yerler. Yıllardır buralarda aynı sıkıntılar yaşanıyordu. Buralara İSTO&[#]8217;nun en pahalı taşlarından kilit parke taşlarını döşüyoruz. Kumlar falan gittiğinde parlak bir taş ortaya çıkacak. Burada bir tek Enerjisa engelliyor. Sokak ortasındaki direkleri yer altına almaları lazım. Bazı bölümlerde aldılar ancak devam edeceğimiz yerde Enerjisayı bekliyoruz. İki kez iş yapmayalım diye onları bekliyoruz. Çalışmalarımız tamamlandığında bu bölgenin havası tamamen değişmiş oluyor.&[#]8221;dedi.
YALI KÖPRÜSÜ 15 HAZİRAN&[#]8217;A AÇILACAK
Son olarak Yalı Caddesi ile sahil kesimi arasında yapımı devam eden köprü çalışmasını inceleyen başkan Posbıyık &[#]8220;Burası imarda da olan bir köprü. Sahilin görüntüsünü kesmemesi için zarif ve ince bir köprü yapıyoruz. Işıklandırma ile çok güzel olacak. Her kes tarafından beğenilen bu köprümüzde bitme aşamasında. 15 Haziran&[#]8217;da hedef verdik müteahhidimize. 15 Haziran&[#]8217;da burasını hizmete açmayı planlıyoruz&[#]8221; dedi. Yalı Caddesi&[#]8217;nde ki köprünün 950 bin TL&[#]8217;ye ihale edildiği öğrenildi.