Sakın bizi başkalarıyla karıştırmayın

Türk-İş Genel Sekreteri ve Türk Metal Sendikası Genel Başkanı PevrulKavlak, Gülüçde bulunan Büyük Ereğli Anadolu Otelde Erdemir işçisine hitapetti. Toplu sözleşme sürecine ilişkin önemli açıklamalarda bulunan Kavlak, Kıbrıssavaşını hatırlatarak anlaşma sağlanamazsa Pazartesi günü grev kararıalacaklarını ve vakit geçirmeden de uygulamaya koyacaklarını söyledi. Kavlakkonuşmasında şunları ifade etti;

ERDEMİR BİZİM ORTAK DEĞERİMİZDİR

Erdemir’i bir işyerini olarak düşünenleryanılırlar Erdemir bir işyerinden fazladır, kimin sahip olduğundan bağımsızolarak Türkiye’nin stratejik kuruluşlarından biri bir dünya markası, ekonominincan damarıdır. Erdemir bizim ortak değerimizdir. Erdemir halkın malıdır,Türkiye’nin gururu ve gözbebeğidir. Kimsenin Erdemir’e sadece bir işyeri olarakbakmasına sadece kar zarar cetvelinde görmesine izin vermeyiz

BÜTÜNSİNİR UÇLARINA DOKUNDUK

Geçen yıldemir çelikte dünya ekonomik kriz yaşandı, krizin etkisi Türkiye’de yaşandı.Herkes burada korku ile bekliyordu herkes bekledi ama biz beklemedik. Demirçelik bu ülkenin damarıdır dedik, kestirmeyiz dedik. Kime ulaştıysak derdimizianlattık, devletin en tepesine kadar gittik. Bütün sınır uçlarına dokunduk,sonunda devletin o büyük şartlarını hayata geçirttik. Demir çelik koruma altınaalındı o sayede rahat nefes alındı. Bunu tek başımıza mı yaptık hayır baştaErdemir olmak üzere bazı şirketler de vardı. Türk Metal en başından en sonunakadar işin içerisindeydi. Bugün eğer kota konduysa bunda bizim katkımız çoktur.En çok stratejik kurum rahat nefes aldıysa Türk Metal’in payı büyüktür bumillete feda olsun, helal olsun.

ÜRETMEK, KAZANDIRMAK, KAZANMAK İSTİYORUZ DİYORUZ

NeErdemir sadece bir işyeridir ne de Türk Metal bir sendikadır her ikisi deTürkiye üzerinde kağıt üzerinde görüldüğünden çok daha fazla şeyi ifadeetmektedir. Bu da toplu sözleşme basit bir toplu sözleşme değildir. Öylegörenler de yanılırlar. Sadece kar ve zarar cetvelinden bakar, tüccar zihniyetiiçerisinde sadece kendisini düşünenler emin olun çok yanılırlar. Dünü unutanlaryarını hesaba katmayanlar emin olun çok zarar ederler. Üretmek, kazandırmak,kazanmak istiyoruz diyoruz. Bu ülkemizi dağa taşa her yere yazdık her yerdesöyledik

VERDİĞİMİZE TALİM EDİN DİYORLAR AMA YAĞMA YOK

Bize diyorlar ki 2015-2016 yılında demir çelik sektörü zor oldu, evet öyle.Dünyadaki sektördeki gelişmeleri yakından takip ediyoruz, bunları biliyoruz.Dünyanın bütün şirketleri zarar etti, demir çelik sektörü daraldı, Çin’dekidemir çelik sektörleri 500 milyar dolara zarar açıkladı. 2015 bütün dünya içinzor bir yıl oldu ama biz başka bir şey daha biliyoruz, demir çelik sektöründedünya markaları zarar ederken dünyada bir tek şirket kar açıkladı, Erdemir.Sadece Erdemir üretimini yüzde 7 satışını yüzde 15 arttırdı. Erdemir, busayede, büyüme planları yapabiliyor, yeni yatırımları hayata geçirebiliyor.Hatta ve hatta yurtdışında girişimde bulunmayı düşünüyor. Başka ülkelerdeözelleştirmelerden şirket almayı planlıyor. Planlasın. Allah yolunu açık etsin.İnşallah daha çok yapar, daha çok büyür. Asla gözümüz yok aksine gurur duyar ençok da biz seviniriz. Sevincimizi bize de çok görüyorlar, hevesimizikursağımızda bırakıyorlar, bize sadece sevinin bununla da yetinin diyorlar.Verdiğimize talim edin diyorlar ama yağma yok. Biz sözümüze sadık kaldık,üreteceğiz dedik ürettik, kazandıracağız dedik kazandırdık şimdi de kazanacağızdiyoruz, eninde sonunda kazanacağız.

‘’68 KURUŞUKABUL ETMEDİK, EDEN ALÇAKTIR NAMERTTİR ‘’

40 maddede uyuşmazlık zaptı tutarak masadan kalktık. 18 Temmuz’dagörüşmeler başladı 7 Eylül’e kadar görüşmeler sürdü. Erdemir bu sürede masayazam önerisi getirmedi. Masaya öneri getirmemesinin anlamı sıfır zamdır. 19Eylül’de bakanlığa raporu verdik, arabulucu atandı, rapor geldi. Erdemiryönetimi ile yeniden bir araya geldi, 68 kuruşu söylemeye utandığım zammıgetirdiler. Kabul etmedik, eden alçaktır namerttir.

ERDEMİR YÖNETİMİNE SESLENİYORUM SAKIN BİZİ BAŞKALARI İLE KARŞILAŞTIRMAYIN

Acaba geri adım atarlar mı diye bekleyenlere sözüm var, hayale kapılmayın,biz yola çıktımı dönmeyiz. Buradan ilan ediyorum, gemileri yaktık, geri dönüşyok. Taslağın virgülüne bile dokunmayacağız dedik, tek bir harfine dokunduk mu,tek bir satırını değiştirdik mi? Adil olduğunu bu taslağı hak hukuk gözeterekhazırlandığını biliyorum. Erdemir yönetimine sesleniyorum sakın bizi başkalarıile karşılaştırmayın, bizi sözleşmeyi bahane edip ortalığı karıştırmak içinişçileri kışkırtan iş barışını bozan bunun için fırsat kollayanlarlakarıştırmayın, biz onlara benzemez. Taslağa ne yazdı isek ne talep etti isekbir nedeni bir dayanağı vardır. Önce uçuk rakamlar isteyip geri adımlaratanlardan değiliz. İstediğimiz rakamlar müzakere edilebilir makul mantıklırakamlardır. Saatlik ücretleri 3 lira zam istiyoruz, sosyal haklar hariç aydı900 lira zam istiyoruz, çok mu, değil.

SİZİN MUHATABINIZ BENİM, SENDİKACIDIR

KoskocaErdemir 900 liraya itiraz ediyor, niye itiraz ediyor? Erdemir yönetiminesesleniyorum bir kez daha tekrarlayayım benim için en iyi sözleşme masada bitensözleşmedir daha önce olduğu gibi sorunları masada çözelim, pazarlığı masadabitirelim. Kıran kırana pazarlıklar ettik ama hiç kavga etmedik, diyalogukesmedik, kalıcı çözümlere de böyle uğraştık. Erdemir’i istikrar adasına buhalde getirdik. Genel Müdürün sahaya indiğini duyuyorum, işçi kardeşlerime abaaltında sopa gösterdiğini duyuyorum. Sizin muhatabınız benim, sendikacıdır.

PAZARTESİ GÜNÜ GREV KARARINI ALIYORUZ, HABERİNİZ OLSUN

Hiç kimsemuhatabını şaşırmasın. Maden konuşmak istiyorsanız masada konuşsaydınız, kusurabakmayın bu size yakışmıyor. Vakit geçirmeden masaya oturun, araya fitne fesatsoğukluk girmesine izin vermeyin. 3 lira bizim pazarlık edeceğimiz rakamdır,daha fazla bu işi uzatmayın. Pazartesi günü grev kararını alıyoruz, haberinizolsun. Grev uygulama kararı arkasından gelecek beklemeyeceğiz.

AYŞE İLE ZÜBEYDE’Yİ DE TATİLE ÇIKARTIRIZVALLAHİ

Erdemir’de 2tane fırınımız var birinin adı Ayşe ötekinin adı Zübeyde. Şimdi biz Ayşe ileZübeyde’yi de tatile çıkartırız vallahi. Bu iki fırın tatile çıksa Türkiye’deyer yerinden oynar, hayat durur Kavlak, Bursa Renoda örgütlenmeçalışmalarına devam ettiklerini ve 800 üye fazlasına ulaştıklarını, eğer farkın800den az olması durumunda ise Genel Başkanlığı bırakacağını ifade etti.Erdemir işçileri, Kavlakın konuşmasını zaman zaman slogan atarak kesti. GenelMaden İşçileri Sendikası Genel Başkanı Ahmet Demir, yönetim kurulu üyelerininde bulunduğu etkinlikte, Türk Metal Sendikası Genel Başkan Yardımcısı YusufZiya Odabaşda sahneye çıkarak işçileri selamladı.