Zonguldak´ı karış,karış geziyorlar

İş arkadaşlarının daveti üzerine 15 yıl önce Zonguldak´ı ziyaret eden Alman çift, Türk misafirperverliğine aşık olunca Zonguldak´ı karış karış gezmeye başladı

ALMANYA´NIN Essen kentinde yaşayan Karin ve Rolf Qvast çiftinin 15 yıl önce başlayan Türkiye sevgisi devam ediyor. 12 yıldır Zonguldak yöresinde tatilini geçiren çift, emekli olduktan sonra Almanya´dan Türkiye´ye turlar düzenleyerek rehberlik yapacaklarını belirtti. Paradise Çaycuma Hotel´de konaklayan Alman çift her yıl tatillerini neden Türkiye´de geçirdiklerini açıkladı. “Bizi Türkiye´ye getiren Türk misafirperverliği aşkı. Türkiye sevdamız emekli olduktan sonra devam edecek” dedi.

Perşembe´nin Koramanlar Köyü´nden Almanya´ya giden Mahir Emektar ile aynı firmada çalışırken tanışan Alman çifti, Emektar Ailesi´nin kendilerini Türkiye´ye davet etmesi üzerine başlayan Türkiye sevdası 15 yıldır devam ediyor.

DOSTUNU UNUTMADI

Akdeniz, Ege ve Karadeniz kıyılarında tatil yaparak geçiren çift, son 12 yıldan bu yana tatil için Zonguldak´ı tercih ediyor. İki yıl sonra emeklilik hakkına kavuşacağını belirten Rolf, “2000´li yılların başından bu yana her yıl tatilimizi Türkiye´de geçirmekteyiz. Eşim ve ben bir hurdacıda kanyon şoförlüğü yaparken Koramanlar Köyü´nden Mahir Emektar ile tanıştık. Bizi köyüne davet etti. Buraları gördük, hayran kaldık. Türk insanının ilgisine aşık olduk. Değerli dostum Emektar Almanya´dan köyüne döndükten sonra hastalandı artık bizi de hatırlayamaz oldu ama biz onu yalnız bırakmıyor, her yıl ziyaretine geliyoruz” dedi.

“EMEKLİ OLUNCA TUR DÜZENLEYECEĞİZ”

Türkiye´nin sahil kentlerini de gezdiklerini ifade eden Alman çift, “Binlerce insan ile iletişim kurduk. Son 12 yıldır tatilimiz Zonguldak´ta geçiyor. Gittiğimiz her yerde karşımıza Almanca konuşan birinin çıkması bizim her yıl tatilimizi buralarda geçirmemize etken olmakta. Yabancılık hissetmiyoruz. Türk kültürünü, örf ve adetlerini yakından tanıyoruz. Emekli olmamıza birkaç yıl kaldı. Ülkemizden Türkiye turları düzenleyerek rehberlik yapmayı amaçladık. Kiraladığımız araç ile harita üzerinden Zonguldak´ın ilçe ve köylerini geziyoruz.”

“ANAHTARLIĞIM REHBERLİK YAPIYOR”

Rolf Qvast gittiği yerlerde Almanca konuşanlar ile irtibatı anahtarlık ile kurduğunu; “Alman bayrağını simgeleyen anahtarlığı sağ cebime taktım. Ucunu da dışarı çıkarttım. Bizi görenlerin dikkatini çekiyor. Almanca bilenler mutlaka laf atıyor. Bözlece kişi ile aramızda diyalog başlıyor. Almanya´da çalışmış, köyüne dönen insanlar ile bu yolla iletişime geçiyorum. Onlarla sohbet ediyor, çay içiyoruz” diye anlattı.

Yıllar önce Perşembe´de bir İnternet Cafe sahibinden Zonguldak Bölgesi haritası elde eden Rolf o haritayı hiç kaybetmemiş, her yıl aynı harita üzerinden bölgeyi geziyor.

Paradise Hotel´in sabibi Abul Kadir Özkara çift hakkında şunları söyledi:

“ Yıllardır otelimizde kalan çift ile çok iyi anlaşıyoruz, artık bir aile gibi olduk. Onlar da bizden çok memnun. Her türlü ihtiyacları karşılanıyor. Yakında Almanya seyahatim olacak, kendilerini ziyaret eteceğim” Otel müdürü Zafer Özkara´da; “ onlar, yıllardır bizim misafirimiz, bizi bizden iyi tanıyorlar, kiraladıkları araç ile sabah çıkıp akşam dönüyorlar “